מקימים עסק דיגיטלי חדש? תחשבו על הדברים הבאים


עולם הדיגיטל מתפתח בכל שנה שעוברת ונראה שהוא ימשיך להתפתח בעשורים הקרובים עוד ועוד. מסיבה זו בעיקר רבים מבקשים לעסוק בתחום, כאשר משרות הפרילנס נחשבות למבוקשות ביותר כיוון שהן מאפשרות תשלום גבוה וגמישות רבה בעבודה. מה חשוב לדעת על פתיחת עסק עצמאי בתחום הדיגיטל ואילו טיפים יכולים לסייע ממש בתחילת הדרך? כל התשובות בהמשך.

 

חשיבות הלוגו לעסק

בעולם הדיגיטל תמונות אמנם חשובות אך מי שרוצה למתג את עצמו חייב בבניית לוגו שילווה את העסק מבחינות רבות. הלוגו במובנים רבים הוא חותם דיגיטלי מושך לעין, הוא מבדיל את העסק מאחרים ואם הוא עשוי היטב הוא גם מהווה כלי שיווקי לכל דבר. אנו עושים בו שימוש בחשבוניות ובקבלות, בדף הפייסבוק ובמייל, הוא יכול להיות הפנים של העסק בגוגל והוא נמצא בכל דף הקשור לעסק – החל מהצעות מחיר ועד לחתימה על חוזים.

חשיבות הלוגו עצומה – הלוגו מהווה את טביעת הרגל הדיגיטלית של העסק, היא ממתגת אותו ומספקת הצצה לאיכות העסק ומכאן גם החשיבות בהשקעה בו. כיום ישנם מעצבים גראפיים מקצועיים שתפקידם הוא ליצור לוגו איכותי, מקורי וייחודי שיבדיל את העסק מאחרים.

 

חשיבות המוניטין של העסק

טוב שם טוב משמן טוב, כך אומר הפתגם הנושן והוא רלוונטי כיום יותר מתמיד. המוניטין שלנו כאנשי מקצוע הוא אולי הכלי המשמעותי ביותר לשיווק העסק, כאשר עסקים המשקיעים במוניטין שלהם מוצאים שהוא משנה משחק בכל הקשור לקבלת עבודות איכותיות יותר.

בעת פתיחת עסק עצמאי המחשבה הראשונית צריכה להיות על ביסוס מוניטין של איכות, מקצועיות וייחודיות. האיכות קשורה לרמת העבודה המתקבלת בסיום העבודה – כזו שאינה מצריכה תיקונים רבים. מהירות העבודה וההגשה המסודרת גם כן חשובות וכמובן שמתן שירות ייחודי או יוצא דופן מהווים חלק בלתי נפרד ממוניטין העסק.

 

עמידה בזמנים

בעולם הדיגיטל דד ליין הוא חלק משמעותי בסדר העבודה. במידה מסוימת עמידה בזמני הפרויקטים תהיה המדד המשמעותי ביותר להצלחת העסק או לכישלונו למול הלקוחות. מדובר על עולם מהיר במיוחד, כולם רוצים את העבודה שלהם בזמן כי שרשרת העבודה ממשיכה אחרי קבלת השירות מאותו עסק, אי עמידה בזמנים יכולה לגרור איחור של בעלי מקצוע אחרים. במילים פשוטות – מי שלא עומד בזמנים ימצא את עצמו מחליף לקוחות באופן תדיר ואף צובר מוניטין שלילי שישפיע על העסק לטווח הקצר כמו גם לטווח הרחוק.

 

ניהול חשבונות מדויק

ניהול החשבונות בעסק חייב להיות מדויק, זאת כדי להבטיח שהעסק יהיה יציב מבחינה פיננסית לאורך הזמן. בהתחלה כל עסק יכול לחוות קשיים, אך בעולם הדיגיטל עבודה מסודרת ושמירה על לקוחות קבועים יכולים לייצר הכנסה קבועה ויציבה מאוד.

יחד עם זאת, ניהול החשבונות של העסק חייב להיות ללא רבב, עסקים קטנים יכולים לעשות שימוש בתוכנות ייעודיות להנהלת חשבונות ולהיעזר באנשי מקצוע כגון רואי חשבון לדיווח שוטף או לדיווח שנתי עבור רשויות המס. ניהול חשבונות מדויק יסייע לזהות יציאה מאיזון כלכלי בזמן, הוא יכול לסייע בייעוץ מס שיחסוך לעסק כספים רבים לאורך השנה והוא יסייע בהתנהלות תקינה ומסודרת מול רשויות המס.